Hangarfartyg
Mikael Forsberg
2010-07-26 02:40:07 UTC
Det här är hangarfartyget George Washington som är ett helt samhälle ute
till havs kan man säga. Det är en jättelik våldsmaskin. Kärnkraftsdriven
och lastad med kärnvapen. Teknologiskt mycket imponerande byggen.

http://www.buzzle.com/articles/aircraft-carrier-uss-george-washington-cvn-73.html

Svenska översättningen.

http://translate.google.se/translate?js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.buzzle.com%2Farticles%2Faircraft-carrier-uss-george-washington-cvn-73.html&sl=en&tl=sv
Marcus Strömberg
2010-07-27 21:19:33 UTC
Post by Mikael Forsberg
[...]
En bidragande orsak till att Kina har ganska realistiska möjligheter att
gå om USA som tongivande stormakt i världen.
--
Marcus

***@abc.se
Mikael Forsberg
2010-07-28 00:58:34 UTC
Post by Marcus Strömberg
Post by Mikael Forsberg
[...]
Ja, det kostar enormt mycket pengar att driva den där flytande bomben.
USA har egentligen en superskuld till Kina redan och är helt beroende
utav import av snart sagt allt utom vapen.

Att jag valde just detta hangarfartyget är att det stävar runt utanför
Nord-Koreas kust just nu, vilket betraktas som minst sagt hotfullt av
Nord-Korea som håller på med inre generationsskifte och är aningen
instabila just nu, därav deras hot om att de slår tillbaka med kärnvapen
om de anfalls.

Syd-Korea sägs ha lovat att inte erövra Nord-Korea med vare sig
kärnvapen eller konventionella vapen. Men nu är det nog USA som vill ha
kärnvapenkrig.
x***@y.z
2010-07-28 11:43:56 UTC
On Wed, 28 Jul 2010 02:58:34 +0200, Mikael Forsberg
Post by Mikael Forsberg
aningen
instabila just nu
Hur mår du egentligen?
Mikael Forsberg
2010-07-28 18:29:27 UTC
Post by x***@y.z
On Wed, 28 Jul 2010 02:58:34 +0200, Mikael Forsberg
Post by Mikael Forsberg
aningen
instabila just nu
Hur mår du egentligen?
Jag är ytterst oroad över vad Bilderberg-gruppen kan komma att ta sig till.
x***@y.z
2010-07-28 19:04:34 UTC
Post by Mikael Forsberg
aningen
instabila just nu
Hur mår du egentligen?
Jag är ytterst oroad över vad Bilderberg-gruppen kan komma att ta sig till.
Det vet jag. Jag bara undrade eftersom du inte insett att Nordkoreas
instabilitet inte är något som uppträtt just nu.
Mikael Forsberg
2010-07-28 20:38:15 UTC
Post by Mikael Forsberg
[...]
Jag vet gott och väl vilka enorma problem som länge funnits där, men
situationen är än värre med det pågående generationsskiftet som troligen
ändå kommer att kollapsa rådande system, till folkets bästa på sikt.
Omställningen kommer att bli komplicerad eftersom invånarna inte till
skillnad mot många andra havererade stater har halkat efter så mycket i
de senaste årens snabba utveckling.

Omställningen kan bli rejält abrupt och det vore inte lyckat om det
skall dra till med ett kärnvapenkrig också. Det finns tyvärr starka
krafter i väst som vill dra åt det hållet.

En sammanslagning med Syd-Korea vore troligtvis bäst. Ungefär som Öst-
och Väst-Tyskland.

Men den övergången i Europa var mellan upplysta människor, egentligen
bara regimskifte grovt förenklat. Här har vi människor utan TV eller
något kontra ett utav världens mest avancerade IT-nationer som Syd-Korea
är.