Apropå ljusslingor i Asien
Mikael Forsberg
2012-10-09 07:39:07 UTC
När Kina firade sin 63:dje nationaldag så körde man ett ljusspel på
deras första hangarfartyg 'Liaoning' och det är rejäla ljusslingor på
det 300 meter långa fartyget.

Här är några bilder på fartyget upplyst i olika färger, om än
stillbilder och jag ska skriva till Peking och be dem fixa fram rullande
filmklipp med växlingarna flytande men också varierande då det går att
göra fantastiska ljusspel med det här.

Så här ser 'Liaoning' ut med vanlig tjänstebelysning.

Bra metod att ge acceptans för försvarsutgifter. Fartyget ska vara till
för att komma som räddaren i nöden och det ska synas att draken är snäll
även om den kan spruta eld.
davcar
2012-10-10 20:34:58 UTC
Post by Mikael Forsberg
När Kina firade sin 63:dje nationaldag så körde man ett ljusspel på
deras första hangarfartyg 'Liaoning' och det är rejäla ljusslingor på
det 300 meter långa fartyget.
Jul på Liseberg:

http://photoeverything.se/?attachment_id=1775

Totalt fem miljoner lampor:

http://liseberg.se/sv/hem/Jul-pa-Liseberg/
Mikael Forsberg
2012-10-10 21:12:19 UTC
Post by davcar
Post by Mikael Forsberg
[...]
Ser jättehäftigt ut. Jag kom just på att jag inte fått upp en endast
ljuslinga själv ännu trots att vi redan gått in i den mörkare tiden på
året, det får bli till att köpa hem några ljusslingor imorgon och vira
in hela altanen åtminstone.