Flyget
Lars Johansson
2005-10-23 14:34:01 UTC
Halloj!
"Henry" <***@henrynet.se> skrev i meddelandet news:435b9a2a$***@usenet.zapto.org...
| Flyget verkar vara farligt.
| Å så flög jag både till Stockholm och Helsingfors i år.
| Det är som rysk roulett.

Det är betydligt farligare att åka bil till Stockholm. Och
att åka färja vintertid på Östersjön gör väl ingen vettig
människa?

Förresten! Åker du hellre tåg än bil till Stockholm?

"A man can't just sit around."
Lars Johansson - risk- och transportsäkerhetsexpert

On the turntable:
Cesaria Evora
Henry
2005-10-23 15:00:16 UTC
Post by Lars Johansson
Halloj!
Post by Lars Johansson
[...]
Inte efter MS Estonia.
Post by Lars Johansson
Förresten! Åker du hellre tåg än bil till Stockholm?
Förr tog jag nog bilen, nu färdas jag inte längre sträckor.
Det blir inte tåg heller då.
../Henry
Lars Johansson
2005-10-23 15:13:40 UTC
Halloj!
"Henry" <***@henrynet.se> skrev i meddelandet news:435ba580$***@usenet.zapto.org...
| Lars Johansson pajatas:

| Inte efter MS Estonia.

| Förr tog jag nog bilen, nu färdas jag inte längre sträckor.
| Det blir inte tåg heller då.

...För att du är rädd för att förolyckas?

"A man can't just sit around."
Lars Johansson

On the turntable:
Cesaria Evora
Henry
2005-10-23 15:17:34 UTC
Post by Lars Johansson
Halloj!
Post by Henry
Post by Lars Johansson
Förresten! Åker du hellre tåg än bil till Stockholm?
Förr tog jag nog bilen, nu färdas jag inte längre sträckor.
Det blir inte tåg heller då.
...För att du är rädd för att förolyckas?
Orkar inte med långa resor.
../Henry
GLUDEN
2005-10-23 17:01:46 UTC
Post by Henry
Post by Lars Johansson
Halloj!
Post by Lars Johansson
[...]
.... vars katastrof utmynnade i mängder med löften från både myndigheter och
rederier om att säkerheten på färjorna skall förbättas kraftigt. Löften som
så vitt jag vet ännu efter massor av år inte uppfyllts.

GLUDEN
../Henry
**/kent
2005-10-23 17:11:36 UTC
Post by GLUDEN
Post by Henry
Post by Lars Johansson
Halloj!
Post by Lars Johansson
[...]
Jasså.. dom båtar jag åkt med på senare tid har inga bogvisir ens, är det
slumpen menar du?

Du båtar som HAR, är inte dessa kontrollerade och förstärkta?
Surrar dom inte de tyngre fordonen längre (?) vilket de skulle börja med?

**/kent
GLUDEN
GLUDEN
2005-10-23 17:16:07 UTC
Post by **/kent
Post by GLUDEN
Post by Henry
Post by Lars Johansson
Halloj!
Post by Lars Johansson
[...]
Post by GLUDEN
GLUDEN
Då har det tydligen trots allt skett en uppryckning av säkerheten? Det
verkar ju bra. Är det någon som kan verifiera?

Det kanske börjar bli dags att ge sig ut på en tur, det var länge sedan
sist.

GLUDEN
Lars Johansson
2005-10-24 22:40:04 UTC
Halloj!
"GLUDEN" <***@spray.se> skrev i meddelandet news:***@individual.net...
| "**/kent" <***@xxx.se> skrev i meddelandet

| Då har det tydligen trots allt skett en uppryckning av säkerheten? Det
| verkar ju bra. Är det någon som kan verifiera?

Estoniaförlisningen var väl till 99% handhavandefel?

En Tromsøbesättning skulle aldrig någonsin haft
sådan "otur"...

| Det kanske börjar bli dags att ge sig ut på en tur, det var länge sedan
| sist.

Vänta till i Maj...

"A man can't just sit around."
Lars Johansson

On the turntable:
Cesaria Evora
Roland R
2005-10-25 10:08:48 UTC
On 051023, **/kent went completely off-topic in
se.transport.jarnvag,se.transport.sjofart,swnet.diverse by posting
Post by **/kent
Du båtar som HAR, är inte dessa kontrollerade och förstärkta?
Surrar dom inte de tyngre fordonen längre (?) vilket de skulle börja med?
**/kent
Post by GLUDEN
GLUDEN
Jag var met och körde över en trailer 2 mån efter den olyckan, vi surrade
inget. Och den var fortfarande osurrad när vi kom fram i tyskland.
--
Säll är den,
som åt sig vinner,
buret i andras bröst.
/Mr.X
2005-10-23 19:10:40 UTC
Post by Lars Johansson
Halloj!
> [...]
människa?
Förresten! Åker du hellre tåg än bil till Stockholm?
Varför skulle någon öht vilja åka till Stockholm?

/Mr.X
Lars Johansson
2005-10-24 22:33:52 UTC
Halloj!
"/Mr.X" <***@hotmail.com> skrev i meddelandet news:435be02e$***@usenet.zapto.org...

| "Lars Johansson" <***@AltaVista.NET> skrev i meddelandet

| Varför skulle någon öht vilja åka till Stockholm?

...För att kolla på Wasa?

"A man can't just sit around."
Lars Johansson

On the turntable:
Cesaria Evora
Henry
2005-10-25 06:27:20 UTC
Post by Lars Johansson
Halloj!
T.ex det ja. :-)
Tamuel
2005-10-27 11:36:38 UTC
Halloj!

Vasa?
K.W. Persson v4.06
2005-10-29 08:22:43 UTC
Post by Lars Johansson
Halloj!

| Varför skulle någon öht vilja åka till Stockholm?
...För att kolla på Wasa?
Vasa?
Bettan, var inte så förbannat korkad.
--
This row is intentionally left blank.

There will come a time when the Earth grows sick and when it does
a tribe will gather from all the cultures of the World who believe
in deed and not words. They will work to heal it...
They will be known as the Warriors of the Rainbow.
Henry
2005-10-27 13:44:55 UTC
Post by Lars Johansson
Halloj!
Post by /Mr.X
Post by Lars Johansson
Förresten! Åker du hellre tåg än bil till Stockholm?
Varför skulle någon öht vilja åka till Stockholm?
...För att kolla på Wasa?
Wasa-gården?

Spana in www.bt.se nästa torsdag (3/11)
Sök på rsmh om inte annat.