Fälgar Cadillac?
Lafayette
2003-11-13 19:42:33 UTC
@telia.com says...
Nu när jag vill shoppa dubbdäck till min STS -92 så vore det ju kul
veta
om man kan söka på andra märken för att hitta beg.. passande
fälgar...
finns det nån kompabilitetslista nånstans, eller nån som vet nåt om
vilka
andra bilar som har samma bultmönster å storlek?
Kan ju inte gå å shoppa Cadillac original plåtfälg, som ä typ
dubbelt så
dyra som ett par bättre alufälgar...
passar nyare STS:ers fälgar tro?
på Nåkab muttrade de nåt om att Alerons fälgar borde passa, men de ä
ju
15"
å jag har 16" original (tror jag)
Hade problem att hitta billiga plåtfälgar till min Buick Regal.
En handlare letade ordentligt i olika kataloger och kom fram till att
Buick Regal / Park Avenue och Cadillac Seville är kompatibla. Det
hjälpte nu inte - det visade sig vara omöjligt att hitta något
ekonomiskt vettigt.
Har samma problem till min De Ville -92. När GM äntligen gick över
till mm på bultmönstret valde dom nåt så ovanligt som 5 x 115 mm
vilket bara existerar på vissa "nyare" Buick och Cadillac modeller.
Ford använde(r) ju 5 x 4,5"(114,3) vilket ju bara är 0,35mm mindre i
radien.
Kan fungera men jag känner inte till centrumhålets storlek
Själv byter jag varje säsong däck på orginalfälgarna.
Kjell
Det var just det jag ville slippa. Att köra originalfälgarna i saltslask
alltså. Vinterdäcken i sig är mindre viktiga för mig.
Nu blev det inte så, får åka Honda Accord i vinter istället. Hade tänkt
sälja den annars.
erik jalking
www.wasanet.nu/kajutan
www.wasanet.nu/loggbok
Men Erik, nu blir jag besviken. Tänker du stanna på land ?

Vi är många som väntar på din loggbok..........ge dig ut på Nordersand så
att vi får nåt att läsa i vintermörkret ! Sälj Accorden och sätt Buick'en i
garage.......å ut på sjön igen !

/lafayette

ödmjuk medlem i Erik Jalkings fan-club.
erik jalking
2003-11-13 21:39:22 UTC
In article <J8Rsb.37685$***@newsc.telia.net>, ***@2.sbbs.se
says...
Post by Lafayette
[...]
Nej, jag tänker inte stanna på land hela vintern.
Men lite vinterväglag räknar jag med att råka ut för.

erik jalking
www.wasanet.nu/kajutan
www.wasanet.nu/loggbok