Världen protesterar mot Bilderberggruppens försök till världsherravälde
Mikael Forsberg
2012-03-04 18:08:37 UTC
Det nazigrundade Bilderberggruppen försöker med koldioxidskatter ta över
alla länder i sin strävan efter världsdiktatur. Inte bara flyget, nu
försöker de också med skeppsfarten. Det är åtminstone 29 länder vars
ledare ser vad som pågår och motsäger sig detta, men betänk att svenska
politiker som Bilderbergarnern Bildt och hans lakej Reinfeldt kämpar
hårt för att sälja ut landet och avskaffa all form utav demokrati.

Är det inte något av ödets ironi att det är kommunister som kämpar för
demokratin mot fascismens maktsträvan?

http://www.chinadaily.com.cn/china/2012-03/01/content_14734619.htm
Bruno Hagelsten
2012-03-04 18:26:08 UTC
Du utmanar löjet.
Mikael Forsberg
2012-03-04 18:41:33 UTC
Post by Bruno Hagelsten
Mikael Forsberg
Det nazigrundade Bilderberggruppen försöker [...]
Du utmanar löjet.
Bilderberggruppen utmanar demokratin, men det är förstås långt över din
förmåga. Vem röstade du på till EU-president? Nej, just det, i en
diktatur tillsätter de naturligtvis en som Herman Rompoy helt utan
folkliga val. Försök vakna upp och se vad de sysslar med!
Bruno Hagelsten
2012-03-04 19:20:12 UTC
Post by Bruno Hagelsten
Mikael Forsberg
Det nazigrundade Bilderberggruppen försöker [...]
Bruno
Du utmanar löjet.
Mikael Forsberg
[...]
Skall man var litet noggrann så var det inte det jag kommenterade.

En diktatur kan omöjligt exemplifieras med att Herman Van Rompuy
tillsätts som ordförande i Europeiska rådet. Läs på innan du skriver.
Det finns säkert saker att kritisera, men då bör man kontrollera att
det man skriver har med verkligheten att göra.
Mikael Forsberg
2012-03-04 19:33:31 UTC
Post by Bruno Hagelsten
Post by Bruno Hagelsten
[...]
Hur skall någon kunna veta vad du tycker dig kommentera när du din ovana
trogen klipper bort så gott som allt av inlägget du kommenterar?
Post by Bruno Hagelsten
En diktatur kan omöjligt exemplifieras med att Herman Van Rompuy
tillsätts som ordförande i Europeiska rådet.
Ser du honom som demokratiskt vald?

Läs på innan du skriver.
Post by Bruno Hagelsten
Det finns säkert saker att kritisera, men då bör man kontrollera att
det man skriver har med verkligheten att göra.
Förklara din vy av verkligheten då. Ser du att demokratin håller på att
tas bort för alla?
Bruno Hagelsten
2012-03-04 20:30:17 UTC
Mikael Forsberg
Hur skall någon kunna veta vad du tycker dig kommentera när du din ovana
trogen klipper bort så gott som allt av inlägget du kommenterar?
Det var det textavsnitt jag visade om vilket jag menade att du
utmanade löjet. "Det nazigrundade Bilderberggruppen försöker [...]"
Post by Bruno Hagelsten
En diktatur kan omöjligt exemplifieras med att Herman Van Rompuy
tillsätts som ordförande i Europeiska rådet.
Ser du honom som demokratiskt vald?
Han är inte vald, han är tillsatt som ordförande i Europeiska rådet.
Det finns mängder med personer i samhället som är tillsatta/valda av
den församling inom vilken de verkar. Kooperationen, LO,
Vänsterpartiet, Aktiebolag t ex. Anser du inte dessa demokratiska?
Post by Bruno Hagelsten
[...]
Demokratin har sina fläckar, men jag skulle tro att det var värre
under det kalla krigets dagar. Då höll nitiska Socialdemokrater koll
på oppositionen inom facken. Och senare då Ebbe Carlssons verksamhet
kom att kasta en skugga över Socialdemokraternas demokratiska
sinnelag, IB-affären och en hel del annat. Men det är antagligen
sådant som de flesta länder råkar ut för emellanåt. Nu är man väl
prisgiven om man blir misstänkt för att ha laddat ner något
musikstycke från nätet utan att ha betalat.
Mikael Forsberg
2012-03-04 21:30:04 UTC
Post by Bruno Hagelsten
[...]
Varför envisas du med att klippa bort det du kommenterar?
Post by Bruno Hagelsten
Post by Bruno Hagelsten
[...]
Inte om de tog sig överstatliga maktbefogenheter som beskattningsrätt,
det är inte frågan om annat än ren statskupp.
Post by Bruno Hagelsten
Post by Bruno Hagelsten
[...]
Du är med andra ord emot demokrati.

Post by Bruno Hagelsten
[...]
Men du tycker det blir bättre om det nazigrundade Bilderberggruppen helt
odemokratiskt beslutar vad de vill?
Bruno Hagelsten
2012-03-04 21:47:13 UTC
Mikael Forsberg
Varför envisas du med att klippa bort det du kommenterar?
Jag har inte klippt bort något av det jag faktiskt kommenterar.
Post by Bruno Hagelsten
Han är inte vald, han är tillsatt som ordförande i Europeiska rådet.
Inte om de tog sig överstatliga maktbefogenheter som beskattningsrätt,
det är inte frågan om annat än ren statskupp.
Nu ändrar du din utsaga. Det du skrev och jag kommenterade var
följande: "[...] i en diktatur tillsätter de naturligtvis en som
Herman Rompoy helt utan folkliga val."

Vad har det med diktatur att göra? Han utsåg knappast sig själv och
han kommer att ersättas av någon annan då hans mandat går ut.
Post by Bruno Hagelsten
Demokratin har sina fläckar, men jag skulle tro att det var värre
under det kalla krigets dagar.
Du är med andra ord emot demokrati.
En sådan slutsats medger inte det jag skrev.
Men du tycker det blir bättre om det nazigrundade Bilderberggruppen helt
odemokratiskt beslutar vad de vill?
Jag har antagligen sagt det förr att dina politiska slutsatser endast
kan betraktas som idiotiskt trams, de har ju inte ett dugg med vad jag
skrivit att göra. När skall du lära dig något om begrepp som diktatur
och demokrati?
Mikael Forsberg
2012-03-04 22:09:22 UTC
Post by Bruno Hagelsten
Mikael Forsberg
Varför envisas du med att klippa bort det du kommenterar?
Jag har inte klippt bort något av det jag faktiskt kommenterar.
Har du bara fattningsproblem menar du?

Om vi tar det du skrev nu och jag kipper bort allt utom ditt 'Jag har
inte klippt' och sedan skriver en stor historia om att eftersom du är
flintis så har du inget att klippa. Du måste väl inse att det blir oseriöst?
Post by Bruno Hagelsten
Post by Bruno Hagelsten
[...]
Har inte ändrat något, Bilderberggruppen utser EU president helt
odemokratiskt utan tillstymmelse till folkval. Du kan inte låta bli att
klippa i meningar heller, vad patetiskt.
Post by Bruno Hagelsten
Vad har det med diktatur att göra? Han utsåg knappast sig själv och
han kommer att ersättas av någon annan då hans mandat går ut.
Vald av vem?
Post by Bruno Hagelsten
Post by Bruno Hagelsten
Demokratin har sina fläckar, men jag skulle tro att det var värre
under det kalla krigets dagar.
Du är med andra ord emot demokrati.
En sådan slutsats medger inte det jag skrev.
Hur får du fram någon annan?
Post by Bruno Hagelsten
[...]
Informera du allvetande om hur personer tillsätts till de högsta ämbetän
utan val och utan möjlighet att avsättas och det skulle kunna kallas
demokrati?