Jaha, snart dags igen...
erik jalking
2003-11-21 01:03:53 UTC
De ringde från en båt och ville att jag skulle komma och jobba...
I vinter blir det alltså Nord Transporter. Systerbåt till Nordersand.
Kanske lite trist körning, hon går stadigt med stål från Oxelösund, men
det ska väl bli lite att skriva i Loggboken iaf.
Mönstrar på ung. 10:e dec.

erik jalking
www.wasanet.nu/kajutan
www.wasanet.nu/loggbok
Lafayette
2003-11-23 14:24:56 UTC
Post by erik jalking
[...]
Äntligen ! Vad vi har väntat och väntar.........

du kan väl tjuvstarta litet, berätta för oss vem som äger, vilken flagg och
vilket rederi det handlar om; i.o.f.s. har jag för mig att det är ett
Gävle-rederi och att hon går med Svensk flagga, men jag har det inte helt
klart för mig, så ta chansen och ge oss en liten uppdatering.

Lycka till på Nord Transporter.

/lafayette
erik jalking
2003-11-23 15:05:28 UTC
Post by Lafayette
Post by erik jalking
[...]
Tja, jag har väl egentligen inte mycket mer att berätta än jag redan har
skrivit ovan. Lite kanske:
Nord Transporter tillhör Nordship, Gävle.
Går stadigt med plåt från Oxelösund till några danska och tyska hamnar.
Tomkörning tillbaka.
Systerbåt till Nordersand, Nordica, Nordking, Nordlandia, och Nordwest.
Tidigare fanns också en Nordqueen, som sjönk i Nordsjön och en Nordstar
som sålts till Norge. I stort är fartygen lika, men några
detaljskillnader finns. Vågar mig inte på att göra en jämförelse mellan
Hordersand och Nord Transporter än. Jag har bara varit ombord på
Transporter på ett kort besök en gång.

erik jalking
www.wasanet.nu/kajutan
www.wasanet.nu/loggbok