IssPiss - koden
Uffe M
2004-06-04 13:59:05 UTC
Det finns ingen hejd på vad som man kan hitta på. Jag undrar hur de som
arbetat fram ISPS-koden tänkt att det ska fungera. Snart är det ju dags.
l***@fake.com
2004-06-06 23:03:29 UTC
Jag undrar hur de som arbetat fram ISPS-koden tänkt
att det ska fungera. Snart är det ju dags.
Vad är det för något?

Lars, Stockholm
Uffe M
2004-06-07 18:54:56 UTC
International Ship and Port Facility Security Code, IMOs styrmedel för skydd
mot terrorattacker inom sjöfarten.

Vilket innebär en massa merarbete, t ex alla som kommer över landgången ska
i princip legitimeras och visiteras m.m.

Det är ju en sån stor hysteri efter terrorister så det liknar inte något.

En del fartyg loggar redan idag vilket klockslag en person kom ombord för
att sedan jämföra klockslagen med gaten så att det inte tagit för lång tid
på sig och kunnat hitta på något fuffens inne på hamnområdet. ?!